kismamáknak, kispapáknak, anyukáknak, apukáknak...és az egész családnak
Az oldal megtekintéséhez minimálisan 1024x768-as felbontás javasolt!


Nem bírom édesség nélkül...

Élettani változások  vedonoblog.hu RSS Megosztás az IWIW-en Megosztás a Facebook-on Megosztás a Twitter-en Google könyvjelző Digg del.icio.us
Nem szeretnék olyan tényeket leírni, melyeket már úgyis tudtok, hogy például a várandósság alatt nem célszerű 10-12 kg-nál többet hízni. Vagy, hogy akik vékonyak nekik többet lehet, akik eleve túlsúlyosak nekik meg szinte semmit nem ajánlott. Hanem szeretném inkább a saját példámat megosztani Veletek ebben a témában.


Az általános iskolában mindig azt írták be a kiskönyvembe az egészségügyi vizsgálat során, hogy KP táplált. Ami ugye azt jelenti, hogy közepesen táplált, vagyis normál testalkatú. Azt már nem írták be, hogy hízásra hajlamos, ezt már én tudtam meg később. Nagyon szeretem az édességet, nem csak a csokit, hanem főleg a süteményt és a palacsintát, a szilvás gombócot, a császármorzsát stb. Mert hát ugye a boldogság hormonok, meg hát szeretek főzni-sütni, meg néha olyan jól esik a kávé mellé valami finomság. De így sajnos elég nehéz az akár egy nap alatt felkúszó súlyfelesleget hamar leadni.

A várandósság első 3 hónapja általában nem az evésről szól, örül az ember, ha egyáltalán valamit émelygés nélkül le tud gyűrni, de utána már minden könnyebbé és jobbá válik, és ez által az étvágyunk is nő. El is kezdtem szépen hízni, - úgy, hogy azért tudnotok kell, hogy van olyan nap, hogy nem eszem, vagy alig fogyasztok szénhidrátot, - amikor az orvosom, szégyenletes nagy betűkkel belevéste a kiskönyvembe, hogy DIÉTA. Kérdeztem, hogyan gondolja – néha nekem is kell a megerősítés. Hát könnyekkel küszködve távoztam a rendelőből, azt gondoltam, hogy ezt képtelenség megtenni, de olyan szigorú volt, hogy éreztem, nagyon ciki lesz, ha nem sikerül.
Abban biztos voltam, hogy teljesen szénhidrátmentes táplálkozást fizikailag nem bírom, ami természetes egy kismamánál, de valahogy kompromisszumot kell kötni. Íme:
Reggeli: egy szelet Hamlet vagy Abonett sonkával, zöldségekkel (paprika, paradicsom, uborka) és vagy egy natúr joghurt, vagy egy főtt tojás
Tízórai: egy alma (néha megengedtem magamnak egy kis idény gyümölcsöt)
Ebéd: amit éppen főztem, igyekeztem változatosan, mert hát van nekem egy férjem is, akinek persze nem járt ki a diéta. Itt csaltam néha a palacsintával és társaival.
Uzsonna: egy alma
Vacsora: ugyanaz, mint a reggeli


Képzeljétek, akkora volt az akaraterőm, amire ma is büszke vagyok, hogy az egész várandósság alatt (az utolsó 2-3 hétben már nem voltam ilyen szigorú) csupán 8 kg-t híztam. Valamennyire meg lehetett szokni, nagyon nehéz volt, de nagyon megérte, és egy gyönyörű erős egészséges kisbabám született. Tudtam azt, hogy a babát kockáztatom a túl sok hízással, hiszen gyakrabban fordul elő hüvelyrepedés, vérzés. Növeli a császármetszés esélyét, és nagyobb valószínűséggel nő meg a baba súlya is, így a szülés közben elakadhat a válla, kulccsonttörést szenvedhet. Tudtam azt is, hogy a szoptatás alatt szigorúan tilos diétázni, sőt kimondottan a szénhidrát növeli az anyatej mennyiségét, és bőven elég lesz nekem majd attól a súlyfeleslegtől megszabadulni, nem kell hozzá még több. Szóval, akik a KP katagóriába tartoznak, tartsanak velem, nem fogják megbánni! A kíváncsiaknak még elárulom, hogy a szülés után két héttel ugyanannyi volt a súlyom, mint induláskor, viszont a szoptatás alatt 9 kg-ot híztam…..(de így nem 17 kg-t kell leadnom, hurrá)



 

A hozzászóláshoz kérem add meg az e-mail címedet!

E-mail:   


 Keresés a cikkekben