kismamáknak, kispapáknak, anyukáknak, apukáknak...és az egész családnak
Az oldal megtekintéséhez minimálisan 1024x768-as felbontás javasolt!


Cukor-falat

Szokások kialakítása  vedonoblog.hu RSS Megosztás az IWIW-en Megosztás a Facebook-on Megosztás a Twitter-en Google könyvjelző Digg del.icio.us

Mint már említettem, az alapvető, a mindennapi élethez elengedhetetlen szokásokat, 3-5 éves korig tudjuk úgy megtanítani gyermekeinknek, hogy utána az  természetes legyen számukra. Amíg a kisbabám csak anyatejes volt, sokszor elkapott az a felelősségérzet, hogy rajtam múlik az élete, mert evés nélkül nem lehet élni. Szoptatás után, a szilárd ételek bevezetésével ebben még nagyobb a felelősségünk, hogy mikor és milyen minőségben adjuk az ételeket, milyen ízekre szoktatjuk rá. Ugyanis mindnyájan szeretnénk, hogy egészségesen nőjön fel és megtanulja, mi a fontos és elengedhetetlen a szervezete számára.


A következetes nevelés része, hogy megkóstoltatjuk-e vele az édességeket. Sokszor nagy a kísértés, hiszen mi is szeretjük, miért ne okozhatnánk ezzel örömet a babánknak/gyermekünknek is. Hát igen, azért, mert ha egyszer rákapott az ízére, legközelebb nagy valószínűséggel követelni fogja, és ha mi nem akarunk neki adni, nem fogja érteni, hogy miért, és ezáltal feszültté, agresszívvá válhat. Például, ha tízóraira túrórudit, vagy kekszet kap, de másnap almával akarjuk kínálni, nagy eséllyel nem lesz megelégedve, és addig fog harcolni a finomságért, míg meg nem kapja. Egyáltalán nem vagyok semmi jónak elrontója, csak figyelnünk kell, hogy minden nap egyen megfelelő mennyiségű zöldséget, gyümölcsöt, húst, tejterméket, és kiegészítésként, étkezés után kínáljuk csak meg, ha úgy gondoljuk, édességgel is. Döntsük el, hogy mikor adjuk az édességet! Például hetente kétszer ebéd után egy túrórudi stb., és akkor nem kell vitáznunk a gyermekünkkel. Vagy azt, hogy vasárnap a nagymamánál a süteményből mennyit ehet, és tartsuk magunkat ahhoz. Így elérjük, hogy nem fog össze-vissza nassolni, hogy nem romlik a foga, kevésbé lesz hisztis, és nem veszi el a sok édesség az étvágyát, ami hátráltathatja az egészséges táplálkozásban. Mi az, amit lehetőleg sose adjunk kisded és kisgyermekkorban: cukorkát, nyalókát, chipset, tartósítószert, mesterséges színezéket, aromát, édesítőszert tartalmazó bármilyen ételt, kólát és egyéb szénsavas üdítőket.
A másik fontos része az egészséges táplálkozásnak a folyadékpótlás. Gyakran látni az utcán babakocsiban gyermekeket, akik fogják a gyümölcslével, cukros teával teli cumisüveget és iszogatják. Ennél jobban semmi nem rontja el a fogakat és veszi el a gyermekek étvágyát. Ha szépen rászoktattuk a gyümölcsökre, és reggel-este szopik, vagy kap tápszert, akkor egyáltalán nem baj, ha nem vagy csak keveset iszik napközben. Persze kínálnunk kell napközben vízzel, biztos inni fog, ha szomjas. Sok kitartást kívánok hozzá!


Új hozzászólás   2 hozzászólás

1  Berkeczi 2010-07-03  03:37

Kedves Marta....mi a velemenye a mezes tearol...? Koszonettel Maria
Homor Márta 2010-07-05  23:28

Kedves Maria (Berkeczi)! A mézes tea sokkal jobb, mint a cukros tea, sőt, de a mérték itt is fontos, mint ahogy az is, hogy a szomjat leginkább a víz oltja...
A hozzászóláshoz kérem add meg az e-mail címedet!

E-mail:   


 Keresés a cikkekben